כבר נאמר שאם האתר לא ברשת אזי העסק לא קיים. אותה אמרה תקפה גם כאן. אם אתרך אינו בעמוד הראשון עבור מילה / ביטוי רלוונטי – אז האתר לא קיים עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלו והוא בעצם לא ממצה את יעודו!
ישנן שתי דרכים להגיע לעמוד הראשון: האחת, להיות מדורג במקומות הראשונים בתוצאת מנוע החיפוש של גוגל והשניה, באמצעות קמפיין פרסומי.
הדרך הראשונה שעניינה קידום אתרי אינטרנט תתואר כאן ואילו השניה, הנקראת אדוורדס Google Adwords מתוארת בקמפיין אדוורדס באתר. מטרת שתי הדרכים הינה להגיע לעמוד הראשון כדי שהגולשים יגיעו אל אתר האינטרנט שלך בקלות.
מטרת הסקירה בנושא קידום אתרים היא להבהיר מושגים ולהבהיר מהן הפעולות לקידום אתרים.
"קידום אתרים" פירושו, פעילות שמטרתה לקדם את האתר לראש רשימת תוצאות החיפוש עבור מילה או ביטוי חיפוש.
זה כל הסיפור.
"ראש הרשימה" הוא העמוד הראשון בתוצאות החיפוש של מנוע חיפוש כמו גוגל (או יאהו או כל מנוע חיפוש אחר). המשמעות המעשית היא, להיות בין עשרת המקומות הראשונים כי בדרך כלל, התוצאות המוצגות מופיעות בקבוצות של 10 תוצאות בכל עמוד.
מרבית הגולשים (מעל 90%!) לא נוטים להמשיך לעמודים הבאים וכמעט ואינם מגיעים לעמוד 8 או 9… נסו להיזכר מתי אתם "חפרתם" כל כך עמוק ועבור כמה מילות או ביטויי חיפוש, יש רלוונטיות עבורכם בחפירה שכזו?
בקיצור, המטרה בפעילות "קידום אתרים" היא להבטיח שהאתר ימצא בין עשרת תוצאות החיפוש בעמוד הראשון.
מטרת מנוע חיפוש היא לספק לגולש את האתרים הרלוונטיים ביותר עבור מילה או ביטוי שהוא מחפש. זו משימה לא פשוטה. ברור שרק מנועי חיפוש אשר מצליחים למצוא עמודים רלוונטיים/מתאימים למילת החיפוש ינצחו וישרדו את התחרות ביניהם. נכון להיום, המנוע של גוגל עושה זאת בהצלחה מרובה.
כלומר, נוסח אחר ל- "קידום אתרים" הוא אוסף פעולות שמטרתן "לשכנע" את מנוע החיפוש שהדף שבטיפול הוא הרלוונטי ביותר עבור מילה או ביטוי מסוים.
שאלה קריטית היא: מה היא קבוצת המילים-ביטויים אשר אתם מעוניינים שתביא את הגולשים לאתר שלכם?
מחלקים את הקבוצה למילים/ביטויים נפוצים ונדירים. בצד הנדירים חשפו "מולי באהר" או "אזימוט לדרך" ומרבית הסיכויים שתגיעו לאתר הזה, שכן אין הרבה משתמשים בביטויים אלה. אגב, מרבית המילים הבודדות אינן נדירות ולכן לא מופיעות בקבוצה זו, אלא אם המצאתם מושג חדש ייחודי לכם.
קבוצת הביטויים הנפוצים תכיל ביטויים שהרבה אתרים משתמשים בהם. לכן יש כאן תחרות בין האתרים – מי יגיע לראש רשימת החיפוש.
יש חשיבות גדולה למילים/ביטויים אלה כי הן כוללות את מיתוג העסק, השירותים, המוצרים ו/או התכנים אשר האתר מכיל.
לכן יש לתכנן את הטקסטים באופן שידגישו את קבוצת הביטויים הנבחרת ויתעלמו מאיזכור מילים/ביטויים שהינם רלוונטיים פחות.
בהמשך יש תיאור מפורט כיצד לבחור מילות חיפוש נכונות.
"מיקום בראש רשימת החיפוש", נקבע על ידי מנוע החיפוש. הפרמטרים המשתתפים בקביעת המיקום הם הבאים:
מבנה האתר
מדידת מספר הקישורים אל אתר
מדידת דירוג העמוד
בחירת מילות חיפוש נכונות
בניה נכונה של האתר
הרשמה לאתרי אינדכס שונים
מצאתם אתר אינדכס שחסר? נשמח להוסיף אתרים חשובים נוספים. דווחו לנו.
לסיכום, קידום אתרים הוא מכלול הפעולות המתוארות לעיל. השאירו אותן למומחים אם זמנכם יקר ואין לכם המומחיות המתאימה.
אנחנו מספקים פתרון מושלם לאינטרנט: בניית אתרים, עיצוב, קידום אתרים וניהול קמפיין פרסום, נוכחות ברשתות חברתיות, ניוזלטר, אחסון ומיילים, פיתוח פתרונות מיוחדים.
החזון: להיות הטלפון הראשון שלך לעולם האינטרנט.
יזם ומוביל טכנולוגי מחזון ורעיון למוצר מתפקד ומוכר בשטח. פיתח מעל 15 מוצרים טכנולוגיים במהלך השנים וכיום מאות אתרים – בעיקר וורדפרס ו REACT – ומספר אפליקציות אינטרנט ייחודיות.
מתמחה בפיתוח אפליקציות, תוספים ותבניות, בניית אתרים, קידום אתרים, שיפורי אבטחה ואתרים מהירים. מחפש תמיד לעשות את המדויק, מקצועי ואם צריך שיהיה שונה מאחרים.
האתר נעזר ב"עוגיות" (cookies) לשיפור איכות חווית הגלישה שלך. המשך גלישה מהווה הסכמתך לשימוש בהם.
רגע לפני שעוזבים
השאירו פרטים ונשמח לעזור