קידום אתרים במנועי חיפוש

כבר נאמר שאם האתר לא ברשת אזי העסק לא קיים. אותה אמרה תקפה גם כאן. אם אתרך אינו בעמוד הראשון עבור מילה / ביטוי רלוונטי - אז האתר לא קיים עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלו  והוא בעצם לא ממצה את יעודו!

ישנן שתי דרכים להגיע לעמוד הראשון: האחת, להיות מדורג במקומות הראשונים בתוצאת מנוע החיפוש של גוגל והשניה, באמצעות קמפיין פרסומי.

הדרך הראשונה שעניינה קידום אתרי אינטרנט תתואר כאן ואילו השניה, הנקראת אדוורדס Google Adwords מתוארת בקמפיין אדוורדס באתר. מטרת שתי הדרכים הינה להגיע לעמוד הראשון כדי שהגולשים יגיעו אל אתר האינטרנט שלך בקלות.

מטרת הסקירה בנושא קידום אתרים היא להבהיר מושגים ולהבהיר מהן הפעולות לקידום אתרים.

"קידום אתרים" פירושו, פעילות שמטרתה לקדם את האתר לראש רשימת תוצאות החיפוש עבור מילה או ביטוי חיפוש.
זה כל הסיפור.

"ראש הרשימה" הוא העמוד הראשון בתוצאות החיפוש של מנוע חיפוש כמו גוגל (או יאהו או כל מנוע חיפוש אחר). המשמעות המעשית היא, להיות בין עשרת המקומות הראשונים כי בדרך כלל, התוצאות המוצגות מופיעות בקבוצות של 10 תוצאות בכל עמוד.
מרבית הגולשים (מעל 90%!) לא נוטים להמשיך לעמודים הבאים וכמעט ואינם מגיעים לעמוד 8 או 9... נסו להיזכר מתי אתם "חפרתם" כל כך עמוק ועבור כמה מילות או ביטויי חיפוש, יש רלוונטיות עבורכם בחפירה שכזו?
בקיצור, המטרה בפעילות "קידום אתרים" היא להבטיח שהאתר ימצא בין עשרת תוצאות החיפוש בעמוד הראשון.

מטרת מנוע חיפוש היא לספק לגולש את האתרים הרלוונטיים ביותר עבור מילה או ביטוי שהוא מחפש. זו משימה לא פשוטה. ברור שרק מנועי חיפוש אשר מצליחים למצוא עמודים רלוונטיים/מתאימים למילת החיפוש ינצחו וישרדו את התחרות ביניהם. נכון להיום, המנוע של גוגל עושה זאת בהצלחה מרובה.

כלומר, נוסח אחר ל- "קידום אתרים" הוא אוסף פעולות שמטרתן "לשכנע" את מנוע החיפוש שהדף שבטיפול הוא הרלוונטי ביותר עבור מילה או ביטוי מסוים.

שאלה קריטית היא: מה היא קבוצת המילים-ביטויים אשר אתם מעוניינים שתביא את הגולשים לאתר שלכם?

מחלקים את הקבוצה למילים/ביטויים נפוצים ונדירים. בצד הנדירים חשפו "מולי באהר" או "אזימוט לדרך" ומרבית הסיכויים שתגיעו לאתר הזה, שכן אין הרבה משתמשים בביטויים אלה. אגב, מרבית המילים הבודדות אינן נדירות ולכן לא מופיעות בקבוצה זו, אלא אם המצאתם מושג חדש ייחודי לכם.
קבוצת הביטויים הנפוצים תכיל ביטויים שהרבה אתרים משתמשים בהם. לכן יש כאן תחרות בין האתרים - מי יגיע לראש רשימת החיפוש.

יש חשיבות גדולה למילים/ביטויים אלה כי הן כוללות את מיתוג העסק, השירותים, המוצרים ו/או התכנים אשר האתר מכיל.
לכן יש לתכנן את הטקסטים באופן שידגישו את קבוצת הביטויים הנבחרת ויתעלמו מאיזכור מילים/ביטויים שהינם רלוונטיים פחות.

בהמשך יש תיאור מפורט כיצד לבחור מילות חיפוש נכונות.

"מיקום בראש רשימת החיפוש", נקבע על ידי מנוע החיפוש. הפרמטרים המשתתפים בקביעת המיקום הם הבאים:

  • תדירות הביטוי בעמוד. תדירות מופעי הביטוי לא צריכה לעלות על 10% מסך המילים בעמוד ולא ברצף.
  • מיקום הביטוי בעמוד. לביטוי בכותרת העמוד (title) או בכותרת משנית (H1, H2 וכו')  יש ערך גבוה יותר מאשר במיקומים אחרים.
  • שימוש הביטוי בעמוד. לביטוי אשר מהווה קישור יש ערך גבוה יותר. לביטוי מודגש יש ערך גבוה יותר מביטוי שאינו מודגש.
  • קישורים לעמוד. מנועי החיפוש יתנו ערך כללי גדול יותר לעמוד אשר מספר גדול של אתרים מפנה אליו. זו עדות לפופולריות של האתר.
  • בנוסף, יש ערך לשאלה איזה אתר מפנה. לאתרים המרכזים תנועה רבה יש ערך גדול יותר מאתרים ללא תנועה, הם נחשבים לאיכותיים יותר כי גולשים רבים הצביעו (בעכבר...) עליהם.

מבנה האתר

  • מנועי חיפוש "יאהבו" יותר אתרים בעלי מבנה פשוט אשר קל להם לעקוב אחרי העמודים באתר. הם יוותרו על עמודים אשר מכילים קישורים "שבורים" (לא תקינים).
  • מנועי החיפוש אינם פותחים קבצי פלאש ואינם מזהים טקסט בתמונות. רק בתגיות אשר בקובץ HTML.
  • מנועי החיפוש מזהים קבצים אשר מוצגים בחלונות גלילה בתוך הדפדפן (נוצרים על ידי מסגרות -frames). הבעיה שקבצים אלה יוצגו ללא מסגרת ורקע האתר ולא מובטח שהגולשים יזהו באיזה אתר מדובר.

מדידת מספר הקישורים אל אתר

  • ראשית, אם האתר עדיין לא מוכר על ידי מנועי החיפוש ניתן ל"גלות" להם על דבר קיומו:
    • הוספת אתר לרשימת הסריקה של מנוע החיפוש Yahoo.
    • הוספת אתר לרשימת הסריקה של מנוע החיפוש Google.
    • הוספת אתר ל- MSN.
  • בהמשך נרשום את האתר באתרי אינדכס שונים.
  • כל האמור כאן ניתן לבצע גם על עמוד בודד, בדוגמא נתייחס לכל העמודים באתר.
  • כלי נפוץ ולא אמין לפי עדות אנשי גוגל הוא להקליד בתיבת החיפוש של גוגל: link:www.azimuth2go.com
  • הכלי שמרבית אנשי קהילת האינטרנט שפגשתי סומכים עליו הוא Yahoo Site Explorer. כיצד להשתמש בו:
    1. לגלוש אל www.yahoo.com ולהקליד בתיבת החיפוש את הביטוי בדומה לגוגל. לדוגמא: link:www.azimuth2go.com
    2. לאחר קבלת התוצאות, לבחור inlinks.
    3. כדי שהקישורים הפנימיים מהאתר לא יכללו בחישוב יש לבחורexcept from this sudomain" ובהמשך לבחור "entire site".

מדידת דירוג העמוד

  • מדד גוגל. גוגל מחשב לכל עמוד את מידת החשיבות שלו הידועה בשם: (PR (page rank. בחישוב נלקחים בחשבון מספר הקישורים לתוך הדף וחשיבותם לפי גוגל. ישנן תיאוריות שונות לגבי אופן החישוב המדויק
  • מדד אלקסה. אלקסה - המשך יבוא...

בחירת מילות חיפוש נכונות

  • אין תחליף לאותנטיות, רלוונטיות וטקסט קריא ומעניין. לכן אין סיבה "לאנוס" את הטקסט בשום צורה.
  • מנועי החיפוש מציגים עמודים, לכן כדאי לכל עמוד להגדיר את המילים והביטויים הרלוונטיים עבורו.
  • רבים האתרים אשר מנסחים את אותם הביטויים לכל העמודים. זו טעות.
  • זיהוי מילות וביטויי חיפוש:
    • בחר/י את המילים הנראות לך רלוונטיות ואת המילים אשר בהן משתמשים לקוחותיך.
    • מצא/י את הביטויים הנראים לך וללקוחותיך. ככל שהביטוי ממוקד יותר מיקומכם בדירוג עולה.
    • מצא/י את כל המילים והביטויים שמתחריך משתמשים בהם
    • חפשו מילים נרדפות, הטיות יחיד/רבים וזכר/נקבה, שימו לב לאותיות יחס בכל"מ, חיבור, ה-הידיעה
    • ניתן להשתמש בכלי של מנועי חיפוש למציאת מילים:
      + קישור לכלי מילות המפתח של גוגל.
  • צמצום הרשימה לביטויים החשובים והממתאימים ביותר בטקסט.
    • כאן מתחיל תהליך שיפור ("אופטימיזציה") מתמיד. לדוגמא: אזימוט לדרך שלך = אזימוט בשבילך, כי שבילך = שביל שלך = דרך שלך.
    • להתמקד בביטויים אשר הניעו את הגולשים להגיע אל אתרך.
    • לוודא סדר נכון של המילים בביטוי. לדוגמא: מולי באהר וגם באהר מולי או עמי ותמי ולא תמי ועמי.
    • למקם את הביטויים בכותרת הדף, בכותרות פנימיות, בטקסט נילווה לתמונות וכדומה.
      • להשיק קמפיין פרסומי ולמדוד את ביצועיו.
  • להתאים את הטקסטים לביטויים המתאימים ביותר. "צפיפות" הביטויים, תדירות הופעתם בעמוד תהיה בין 2%-8% (כלומר, 2-8 מילים מכל מאה). חשוב לשמור על סדר המילים בביטויים.
  • השיפור הוא תהליך מתמשך... כך שניתן לחזור לתחילת הרשימה ולעבור ולוודא שכל הפרמטרים מתקיימים.

בניה נכונה של האתר

  • מבנה "פשוט" של האתר פירושו יכולת להגיע במספר קטן של קליקים לכל עמוד. ככל שהעמוד "עמוק" יותר במבנה, כך חשיבותו יורדת.
  • מבנה "טוב" של האתר פירושו שכל הקישורים פועלים כהלכה ומכל עמוד יוצאים מספר קישורים לעמודי האתר.
  • מנועי החיפוש, רק לאחרונה (נובמבר 2008) מתחילים להתמודד עם פלאש.
  • מנועי החיפוש מזהים מילים בקבצים כמו WORD של מיקרוסופט, PDF שך אקרובט ודומיהם.
  • לא רצוי להשתמש במסגרות (frames' iframes) כי העמודים לא יוצגו בתבנית האתר! והגולשים לא תמיד יזהו באיזה אתר הם נמצאים.
  • בונה האתרים חייב לנצל נכון את תגי המטא בעמוד.
  • לכל עמוד כותרת משלו ושונה מהכותרות בעמודים אחרים.
  • מנועי החיפוש "אוהבים" יותר עמודים סטטיים על פני עמודים דינמיים ועוד פחות ריבוי פרמטרים בכתובת העמוד.
  • מפת האתר הינה המלצה חמה למנועי החיפוש. הם יתעלמו ממנה כאשר לא תהיה מעודכנת.
  • עמוד הבית טוב הינו עמוד המכיל טקסט רלוונטי ומופנים אליו קישורים מעמודי האתר (ומבחוץ כמובן, ראו "קישורים לאתר").
  • לכל תמונה רצוי לשייך טקסט רלוונטי.

הרשמה לאתרי אינדכס שונים

  • רשימת אתרי האינדקס ארוכה. לכן לא נכללה בעמוד זה.

    מצאתם אתר אינדכס שחסר? נשמח להוסיף אתרים חשובים נוספים. דווחו לנו.

 

לסיכום, קידום אתרים הוא מכלול הפעולות המתוארות לעיל. השאירו אותן למומחים אם זמנכם יקר ואין לכם המומחיות המתאימה. 

site2goal_logo_webVERp_O

קידום עסקים באינטרנט

אנחנו מספקים פתרון מושלם לאינטרנט: בניית אתרים, עיצוב, קידום אתרים וניהול קמפיין פרסום, נוכחות ברשתות חברתיות, ניוזלטר, אחסון ומיילים, פיתוח פתרונות מיוחדים.

פרסומים נוספים

השאירו פרטים
בואו לקפה!